CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 03, 2011

banjir !

banjir oh, banjir oh, kampung kita naik air oo0o0o.. hahaha :) banjir wei, asahan banjir. hahaha. mmg aku nak tergelak je la. :)) mari la kita ketawa ramairamai. sume org suke. terutamanya bdkbdk akademi. sbb bila hari2 da hujan, ta pyh bgn untuk muster. means, bole bgn lmbt. ouhh yeah !

ahha, musim hujan ni, heboh la kat surat khabar, beritaberita kat tv psl mangsa banjir kan. tak terkecuali jugak 3 org dri stdnt akademi yg telah mnjdi mangsa banjir. huhu. kesian korg kan. tp itulah pengalaman. pengalaman la yg mngajar kita untuk mnjdi lebih matang :)

ok ok. aku nak crite ckit ni. ckit je ok. aku nak bitau, akademi tmpt aku belajar tu banjir. BANJIR wei, hahaha. mcm tak caye je kan. tmpt blaja aku yg serba mewah tu (kononya lahh) bole banjir. serius i tell u. tp tak de la teruk smpai rumah kitorg masuk air. just tmpat court bola tampar tu naik air. kalau aku diri kat stu, ad la paras lutut kot. then, aku dgr crite, tp crite real ok. jln untuk masuk kat akademi tu, kire jln nak masuk kmpg dlm tu la, terputus hubungan. thats why la, 3 org bertuah tu ta dpt blek. diorg kluar g outing, then, ptg bile na blek kampus da ta bole. air da naik tggi. jambatan yg mneghubungkan jln tu da naik air, terlalu deras. smpai bot pun ta brani nak lalu, takot kne bwk arus air. dahsyat kan.

tu la pngalaman aku tersekat kat kampus sbb banjir. haha. ingtkan kat kmpg aku je banjir. ruparupanya tmpt aku blajar pun banjir. huhu. serius sejuk wktu hujan tu. bayangkanlah, hari2 hujan tanpa henti. kalau kat rumah aku kat jhr, ad la benti2 kejap hujan tu. ni, tak de lgsg. hujan terus menerus. lebat pulak tu. mne la tak sejuk. duduk dlm rumah je la jwbnya. basuh bj pun lmbt nak kering. mne tak nya, nak sidai pun ta bole.

meh aku tunjuk korg gmbr court yg banjir tu. kalau tak de bukti msti korg tak caye kan.


haaa. ni la dye court yg banjir tu. skrg nak caye ke tak ?? pecaya je lahh.